12.6.16

6+1 VINKKIÄ (NETFLIX) MARATOONARILLE

Moi! Mulla on nyt melkein joka työpäivän jälkeen ollut pieni netflix hetki, kun on tarvinnut hengähtää kiireisen tai muuten vaan raskaan työpäivän jälkeen. No, samaa olen tehnyt keväällä koulupäivien jälkeen, ennen siirtymistä läksyjentekoon tai treeneihin. 


Leffoja, sarjoja ja ohjelmia ehdin harvoin katsoa telkkarista, joko ei ole aikaa tai muu perhe katsoo toista ohjelmaa.. Lätkämatseja ehdin aina katsoa ja siinäkun minä ja iskä katsomme lätkää, niin ei muilla ole asiaa vaihtaa kanavaa. Siispä katson paljon leffoja ja sarjoja netflixistä: katson kun haluan ja on aikaa, katson mitä haluan. 

funny, Marathon, and netflix image




Muutaman tämäntyylisen postauksen olen toisista blogeista lukenut, mutta aiaiai aivan vääriä sarjoja mun makuun. Joten nyt mä paljastan mun suosituksen ansainneet sarjat teille!



1. Orange is the new black - Jenji Kohanin sarja kertoo eliittitaustaisesta Piper Chapmanistä, joka joutuu varhaisaikuisuutensa rikokseen osallistumisesta naisvankilaan. Mun lempparihahmot ovat Piperin lisäksi Red, Taystee, Sophia ja Poussey! 3 tuottaria löytyy jo netflixistä ja sarjan uusille ja vanhoille faneille ilouutisia: sarjan neljäs tuottari ilmestyy 17.6 eli ihan just, en meinaa pysyä pöksyissäni!!

beautiful, famous, and laura prepon image




2. Modern family - on tilannekomediaa, jossa seurataan Jay Pritchettin perheen: lasten, lastenlasten, vaimon, lapsipuolen arkea ja haasteita. Tämä sarja on mielestäni tullut subilta joskus, mutta itse olen katsonut kaikki 6 tuottaria netflixistä. Lempihahmot sarjassa ovat Jay, Gloria. Mitchell ja Claire, sekä Jayn ranskis Stella!

foreigner, funny, and latino image




3. Kovat kaulassa / White Collar - tämä molemmilla nimillä tunnettu rikossarja on mulle tähänastisista iskenut parhaiten. Mulle koko juoni ja jokainen jakso on ainutlaatuista katsottavaa, Nealin ja Peterin yksityiselämä, FBI, Nealin taustat.. Ahh niin mielenkiintoista seurata sarjaa, kun aina vaan tulee uutta hyvän maun rajoissa! Lempparihahmot ovat Neal, Peter ja Peterin vaimo Elizabeth. Tätä sarjaa löytyy netflixistä jopa 5 kautta!

aw, couple, and gif image




4. Welcome to Sweden - tähän väliin lyhyempi esittely eli Welcome to Sweden. Sarjassa jenkkimies muuttaa Ruotsalaisen tyttöystävänsä kanssa Ruotsiin, jossa elää esimerkiksi hieman erikoisen tai no sanotaan ruotsalaisen perheen kanssa. Tätä sarjaa on valitettavasti vain yksi tuottari saatavilla.. :(





5. Pukumiehet / Suits - toinen rikossarja (?),  joka on tällähetkellä mulla menossa vikan tuottarin puolessavälissä. Sarjassa älykkö Mike on vähän huonoilla teillä, mutta päätyy kuuluisan juristin asianajajatoimistoon varjellen salaisuuttaan. Tässä sarjassa siis enemmänkin keskitytään rikoksien selvittelyyn oikeudessa, rikoksien peittelyyn ja hahmojen yksityiselämiin. Suitsia on 4 kautta netflixissä!


mike ross, gif, and suits image



6. Gossip Girl - monelle tuttu, ehkä tyttöjen sarjaksi mielletty, mutta trust me mä tunnen monta mun ikäistä poikaa / miestä jotka katsovat gg:tä! Sarja siis kertoo eliittikoululaisten ja heidän perheittensä elämistä ja eliittienkin ongelmista. Ongelmista raportoi julkisesti kaikille nimetön bloggari, jolta perättömimmätkin juorut leviävät sekunneissa! Lempparihahmot ovat mulla Blair ja Dorota! Tätä super hyvää sarjaa on tarjolla 6 kautta! 

love, gossip girl, and blair image




7. The O.C - mun muistaakseni tämä sarja tuli joskus telkkarista, mutta nyt netflixin kirjoista! Olen sarjassa vasta aivan alussa, mutta neljän tuottarin sarja kertoo köyhemmällä alueella kasvaneen ongelmanuoren, Ryanin elämänmuutoksesta varallisempaan elämään Orange Countryyn. Sarjaa on siis neljä kautta saatavilla, mutta mä olen vasta ihan ekoissa jaksoissa!



gif, the oc, and chris carmack image




Jees! Tässä olis mun suosituksia, toivottavasti löytyi uusia kiinnostavia sarjoja tai samoja lemppareita! Muita sarjoja joita olen katsonut, mutta en tässä esittele isommin on mm. Breaking bad, Friends, Glee, the Carrie diaries, Life unexpected, Pretty little liars ja Jane the Virgin. 

episode, quote, and funny image

Kertokaa mulle, jos alatte katsomaan jotain suositteluistani tai jos teillä on tosiaan niitä yhteisiä lempparisarjoja ja -hahmoja! Mulle saa myös pienen kuvauksen kera kertoa uusista sarjoista! :)


* kuvien ja gifien linkit ovat suoraan sarjojen esittelyissä esillä! paitsi quotet ovat täältä ja täältä *

34 kommenttia:

  1. Haha naurahdin tuolle "i do marahthons... on netflix" ja okei tuolle toisellekkin kuvalle! Kuvaa niin mun netflixin käyttöä! XD Samaistun kyllä tuohon mitä kirjoitit aluksi. Jotenkin ohjelmien katselu telkkarista on vähän kömpelöä ja on haastavaa tähdätä paikalle aina oikeaan aikaan. Netflix on kätevin ja paras rentoutuskeino!

    Muutama näistä sun suosittelemista sarjoista oli mulle tuttuja. Gossip Girlillä taisin aloittaa koko Netflix -urani ja se on kyllä huippu. Mä en tunne kyllä ketään poikaa, joka olisi sitä katsonut, mutta mahtavaa kuulla että niitäkin on. Mun poikaystävä kuitenkin katsoi mun kanssa monta kautta pretty little liarsia! ;)

    Tuo Welcome to sweden oli myös yllättävän hyvä! Harmi, että sitä on vain noin vähän tarjolla.

    Orange is the blackin aloitin juuri, vaikka ajattelin, etten koskaan jaksaisi. Se oli kuitenkin yllättävän hyvä, tosi hyvä! Mua jotenkin ärsyttää se Piper, mutta Red ja Sophia kuuluu lempihahmoihin.

    Tuo suosittelemasi Modern Family voisi olla seuraavana maratoonilistalla. Ootko muuten katsonut How I Met Your Mother -sarjan? Se oli viimeisin minkä katsoin loppuun ja mä kyllä tykkäsin siitä huumorista mitä siinä oli! :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep hahah! Siis joskus pienenä muistan kun nauhotettiin vhs videoille (vai mitä ne olikaan :D) tai kun oli nauhoittava digiboksi.. Nyt meiklä ei kyllä ole nauhoitusmahdollisuutta dikkarissa, mutta se ei haittaa kun katson niiiin vähän itse telkkaria..

      Ja toi How I Met Your Mother, katsoin sitä joskus telkkarista, mutta ei oijeen napannut ne näyttelijät :/

      Kiitos kommetntista ♥

      Poista
  2. Samaistun noihin Netflix kuviin, hihi :'D Ite oon kanssa kattonu Gossip Girliä ja O.C:ta ja tykkään kummastakin :) O.C:n missasin sillon nuorempana kun kaikki kaverit katsoi ja nyt oon ite tosiaan alkanut katsomaan ja mistä olenkaan jäänyt paitsi! Aivan huikea ♥

    VastaaPoista
  3. Oon muutamat noista kattonut ja nyt kesäkuun alussa aloitin kattomaan Orange is the new blackia. Yritin sitä jo joskus vuosi sitten katsoa mutten saanut siitä silloin kiinni ja nyt sitä on pakko tuijotella monta jaksoa peräkkäin. :D Voisin tutustua noihin muutamiin mitä en ole vielä katsonut kuten tuohon Welcome to Sweden.

    Noihin sarjoihin on kyllä vielä lisättävä että Orphan Black ja The 100 on myös aivan huippuja sarjoja! Siis kummatkin sellaisia sarjoja että alkuun epäilin etten tule ikinä tykkäämään ja nyt kuitenkin odotan joka perjantai Orphan Blackista uutta jaksoa ja The 100 toista tuotantokautta. Suosittelen ehdottomasti katsomaan. :)

    http://vapaaikuisestii.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jees kiitos vinkeistä, täytyy tutustua, kunhan ensin olen kiitänyt oitnb:n läpi :D

      Poista
  4. Pystyn kyllä samaistumaan niin hyvin! Itellä kans lempparina tuo Gossip girl. Katon sitä tällä hetkellä toista kertaa:D Mä oon lukenu orange is the new blackin pokkarina joskus, mutta en oo vielä kattonu sarjana. Ootan niin paljon, että pääsen kattomaan sen joskus, koska pidin todella paljon kirjasta! Pitääpä tsekata muutama muukin noista vinkkaamistasi sarjoista:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en hirveesti lue kirjoja ja ei oikee nappaa kirjat, jotka olen jo esim. leffana nähnyt :D luulen että mulle kävis samalla lailla oitnb kirjojen kanssa :D

      Poista
  5. Mä oon kuluttanut myös (ihan liian) monta tuntia Netflixiin ja sarjamaratooneille. Monet noista sunkin mainitsemista sarjoista on tullut katsottua, mutta nyt kesällä mä oon innostunut ihan uudella tavalla sielä näkyvistä vanhoista mustavalkoelokuvista. Suosittelen sinnekin päin, jos sarjoiltasi kerkeät! Heh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en katso leffoja niin paljoa, kuin sarjoja. Jonkun verrran leffoja kuitenkin ehdin katsoa. Mulla ei kyllä mustavalkoelokuvat ole ikinä napanneet :D

      Poista
  6. Ihana postaus! Ite en oo vielä ainakaan jääny koukkuun sarjoihin, mutta sen sijaan rakastan vapaapäivinä löhötä sängyssä ja kattoo vaikka useempi leffa putkeen!

    (itellä pisti silmään se, että teksti blogissa vois olla ihan vähän pienemmällä. Muuten tosi kiva blogi!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep niin voisi mutta välillä mua alkaa sattumaan silmiin tekstin siristely, kun se on sillä fonttikoolla 'pieni' :/

      Poista
  7. Kiva postaus. Löytyi pari sellaista sarjaa joita voisin ruveta nyt katselemaan :)
    Muutenki tosi mielenkiintonen blogi. Kiinnostus heräsi sen verran et liityin lukijaksi

    http://paula-thewolf.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että tykkäät! Toivottavasti viihdyt pitkään blogini parissa!

      Poista
  8. Netflix-maratonit kuuluu munkin elämään <3 O.C, Gossip Girl ja Modern Family on itselläkin tullut katsottua, niin parhaita! Suosittelen vielä How I Met Your Mother/Ensisilmäyksellä, se on ehkä mun lempisarja (netflixistä) :)

    http://turkoosivadelma.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle se sarja ei ollut mieleinen, mutta kiva, että meillä on yhteisiä lemppareita!

      Poista
  9. Ihana psoatus ja itekkin oon seurannut Modernia perhettä :)
    Hyvää kesää!

    http://jenni-aleksandra.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  10. Mukavan erilainen postaus ja täällä blogissa muutenki henkyy (<-- onko tuo ees sana? :D) sellainen kiva positiivisuus ja aitous! :)

    http://mustiaperhosia.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  11. Kiva postausidea, ei ole mua tullut ainakaan vastaan tällaiset postaukset! :) Täällä ilmoittautuu toinen OITNB -fani, en malta odottaa enää muutamaa päivää neloskauteen!!! :D Vitsit meillä on samanlainen maku, nimittäin mun muita lemppareita ovat myös Gossipgirl ja WHite collars :D

    http://sanjaamanda.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah vähänkö kiva! Kiitos paljon kivasta kommentista!! :)

      Poista
  12. Tämmöset postaukset tekee mut jostain kummallisesta syystä jotenkin iloiseksi, kun muutkin uskaltautuvat tunnustautua Netflixin suurkuluttajiksi. The O.C on kyllä yks omasta mielestä parhaimpia sarjoja mitä on ikinä tehty. Tän postauksen innoittamana taidan käydä vilkaisemassa tuota Orange Is The New Black'ia, jospa siitä tulisi seuraava sarja jota maratoonaan :Dd.

    Written by Neea

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tsekkaa ihmeessä se, nytkun vielä neljäs kausi on ihan oven takana!!

      Poista
  13. oijes, uusia sarjoja mulle! Odotan niiiiiin innolla tuon OITNB:n uutta kautta!!

    http://more-than-we.blogspot.com/

    VastaaPoista
  14. i'm on a break up time with Netflix because it took off my portuguese subtitles when i come to Finland :( So I'm mostly watching HBO only. I already watched Game of Thrones and Vikings in one day HAHAHA Now, I'm watching Girls. :D
    I was waiting for the new season of Orange is the new black! It's finally comes out?! Cool!
    About Gossip Girl, I left it on the 5º season, so IDK if I want to know the end...
    And I'm grateful to find some Suomi blogs, now I dont feel so alone in here :3
    | A Bela, não a Fera| | Tô RYCA na Finlândia|| FB Page A Bela, não a Fera|

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hi! I think you should try english subtitles.. I have tried to exercise my english with english subtitles! The new season is out tomorrow, I'm sooo excited! Nice to hear that you find your way to my blog, I check out yours! :)

      Poista
  15. Netflix-vierotus katkee kyllä sillä sekunnilla kun OITNB jatkuu taas...! Tosi hyvä postausidea :D

    https://workingonamasterpiece.wordpress.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah niin just! Kiitos kommentista (:

      Poista
  16. Kiva postaus! :D Ite oon myös seurannut gossip girliä, orange is the new blackia, modernia perhettä sekä oc:ta :D ihan parhaita ♥!

    VastaaPoista
  17. Kiitos kivoista vinkeistä, mäki tykkään tosi paljon OITNB (jee huomenna se jatkuu!), moderni perheestä ja gg:stä! :-) Mutta tota White collaria ja suitsia en ole nähnyt, ehkä ne olisikin sitten mulla seuraavana vuorossa ;-D!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oleppas hyvä - toivottavasti löysit tiesi white collarin jaksoihin :)

      Poista