5.1.17

VUODELLE 2017 TAVOITTEITA

Mä ajattelin kertoa nyt heti vuoden alkuun mun tavoitteista tänne blogiin. Mukana on 4 eri "kategoriaa" minkä saralle nämä tavoitteet itselleni asetan. Tavoitteita olen siis valinnut opiskeluun, harrastuksiin, vapaa-ajalle ja blogille. Tavallaan näitä voisi myös kutsua uuden vuoden lupauksiksi, mutta mä näen ihan hiuksen hienon eron siinä onko jokin asia luvattu tehdä vai tavoitellaanko sitä. Lupauksen voi myös pettää tai rikkoa, mutta tavoite joko savutetaan tai se jää saavuttamatta. 

Sitten itse tavoitteiden pariin..


OPISKELU

Opiskele lukio loppuun ahkerasti - Meneillään on nyt 3. jakso, joka mulle on viimeinen jakso jos valmistun keväällä. Mulla ei siis ole 4. ja 5. jaksoon otettu enään tunteja, sillä ylppärit on silloin meneillään/ohi ja mulla on jo reippaasti ylitettynä vaadittu opintomäärä. Kuitenkin 3. jakso puristetaan eri aineiden abi- ja kertauskurssien parissa kunnialla loppuun ja luetaan ahkerasti ylppäreihin!

Nauti abivuoden lopusta - Tämä tulee täyttää ennen valkolakin painamista päähän. Viime syksynä meni jo abitelttailu ja 100 aamua, mutta vielä on jäljellä abishow, penkkarit, lukuloma, kevään kirjoitukset, abiristeily ja sitten lopuksi ylioppilasjuhlat. Odotan myös innolla näkeväni koulumme kakkosten wanhojen tanssit, kun he tanssivat kenraalinäytöksen abeille.

Valmistu ylioppilaaksi - Mun ehkä jännittävin tavoite! Suunnitelmissa olisi valmistua lukiosta nyt keväällä, eli käydä lukio 3 vuoteen. Toisaalta jos keväällä valmistuminen ei onnistu, niin uskon, että viimeistään syksyllä sitten saan painaa lakin päähän ja se olisi kyllä aivan spesiaalia, kun samaan aikaan pääsisi ylioppilaaksi, kun koulussamme vietetään myös Suomen 100-vuotis itsenäisyyspäivää.

HARRASTUKSET

Nauti valmentamisesta ja anna kaikkesi joukkueelle - En ehkä ole paljoakaan puhunut mun valmennusurasta täällä blogissa, mutta siis 10 vuoden pelaajauran jälkeen olen jatkanut valmentamista rakkaan lajini pesiksen parissa. Olen käynyt useamman valmentajakoulutuksen, lukenut aiheesta ja haluan kouluttautua vielä tulevaisuudessa enemmän. Olen valmentanut muutaman vuoden tyttöjä ja nyt lähtee 3. vuosi poikien puolella. Abivuonna mulla on enään 2 luotsattavaa joukkuetta, kun viimevuonna uurastin 3 joukkueen parissa. Valmentaminen antaa mulle tosi paljon ja nautin siitä ihan älyttömästi. Mun mielestä on kiva toimia niinkin motivoituneiden nuorien kanssa ja saada tukea heitä kehittymään huippupelaajiksi!


VAPAA-AIKA

Liiku ulkona enemmän - Mulle harrastus tuo jo kesällä pelikaudella lukuisia tunteja viikossa ulkona pelaamista, treenaamista ja muuta liikkumista leirien ja turnaustenkin muodossa. Sen lisäksi haluan patistaa itseäni lähtemään kotoa enemmän juoksulenkille, koiran kanssa ulkoilemaan, uimaan, pyöräilemään, rullaluistelemaan ja jos pakkaset paukkuu niin luistelemaan ulkojäille!

Löydä uusia kiinnostavia blogeja lukulistalle - Mun lukulistalla on kivoja blogeja jo nyt, mutta kaipaan lisää blogeja ihan mun suosikkien listalle. Tykkään vapaa-ajalla lukea lifestyle-painotteisia blogeja, jossa pyörii samanhenkisiä aiheita kun mullakin blogissa. Tähän tulee varmasti avuksi jossain vaiheessa linkitä blogisi -postaus.

Matkusta ainakin kerran ulkomaille - Mulle maailman näkeminen on yks iso juttu elämässä. Tykkään seurata eri kulttuurien elämää matkustamalla erilaisiin paikkoihin. Matkustelu on myös mulle yksi erittäin konkreettinen asia kielitaidon ylläpidossa. Olen lähdössä abiristeilylle Tukholmaan keväällä, mutta sitä ennen suunnitteilla on Italian matka, joka sisältäisi ainakin kohteina Rooman ja Firenzen.

BLOGI

Säilytä vain aidosti kiinnostavista jutuista kirjoittaminen - Mulle on tärkeää, että en pakota itseäni luennoimaan täällä vaikka lintujen bongauksesta, jos se ei mua kiinnosta oikeasti ja jos en tiedä siitä mitään. Siispä tulen säilyttämään linjan postauksiin aitona, eli postaukset koostuvat edelleen mun elämästä, kauneudesta, harrastuksista, opiskelusta, hyvinvoinnista ja inspiraatiosta!

Kirjoita blogiin enemmän - Viimevuonna oli joitan vastoinkäymisiä koneen kanssa, jolloin tuli blogille taukoa.. Mulla oli myöskin koulussa kiireinen syksy, jolloin postaustahti ei ollut ihan sitä mihin olisin halunnut yltää. Mulla on paljon ideoita postauksiin ja projekteihin tänne ja aijon tehdä itselleni aikaa laatia haluamiani postauksia yhä enemmän tänne :)


Siinä oli siis 9 erilaista tavoitetta tälle vuodelle tavoiteltavaksi. Nämä tavoitteet vaativat työtä tavoitteen saavuttamiseksi, mutta ovat myös mieluisia mulle sillä tavalla, että nämä eivät ole mahdottomuuksia ja että tavoittelusta ei tule mulle ikävää suorittamista ja pakkopullaa. 

Mitä tavoitteita te ootte itselle asettaneet? :)

8 kommenttia:

  1. Kivoja tavoitteita! Mulla on mun blogissa kans tälläinen postaus. :)

    VastaaPoista
  2. Hyviä noi sun tavoitteet :) Muista kans ottaa kaiken opiskelun sun muun lomassa aikaa myös rauhoittumiseen ja olemiseen. Ja hirveesti tsemppiä ylppärilukuihin!

    ♥: Linda/Revontulipalo

    VastaaPoista
  3. Onpa sulla kivat tavoitteett, tsemppiä niiden tavoittelemiseen.

    En ole asettanut mitään hrimu erikoisia itselle, kunhan opiskelen, kehityn työssä sekä nautin elämästä:)

    http://www.harrietgripenberg.com

    VastaaPoista
  4. Tosi kivoja tavotteita sulle tälle vuodelle! Itsellä aika lailla samanlaisia noi opiskelu-tavoitteet kuin sulla. Tälleen pesistä vähän liiankin innokkaasti seuraavana alkoi kiinnostelemaan toi sun valmennus-homma ja ois kiva joskus lukea siitä joku postaus, jos se vain on mahdollista?

    Written by Neea

    VastaaPoista
  5. Tosi hyviä tavoitteita! Ehdottomasti abivuonna kannattaa panostaa kouluun ja muutenkin ottaa lukiosta kaikki irti. Käyhän kurkkaamassa mun blogi, jos siitä tulisi sulle uutta luettavaa! :-) Mulla on ihan sama juttu noiden lupauksien ja tavoitteiden erossa. Yhtään lupausta en ole tehnyt, mutta takaraivossa on paljonkin tavoitteita. Suurta stressiä en aio niistä ottaa, mutta aina on hyvä olla jotain, mitä kohti mennä ja sitten vuoden lopussa miettiä, mitä on saavuttanut. Tsemppiä sulle tulevaan vuoteen. <3

    VastaaPoista
  6. Hyviä tavoitteita! Itelläni on aika samantyylisiä, eli yritän opisella ahkerasti, ulkoilla tarpeeks ja jossaan vaiheessa oon lähössä vähän Suomen ulkopuolelle :)
    Paljon tsemppiä sulle kirjotuksiin!
    ps. ihana banneri!

    VastaaPoista
  7. Muiden uudenvuoden tavoitteita on aina kiva lukea, listasin omanikin blogiini :) Ja ehdottomasti lisää noita in & out -postauksia, ne on aina tosi mielenkiintosia!

    suvimyllymaki.com

    VastaaPoista